10 תובנות מעשיות על קידום אתרים

תוכן שיווקי

האם יש חדש תחת השמש בכל הקשור לקידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש?
התשובה היא, כמו תמיד, מורכבת.

במשך השנים, תחום קידום האתרים האורגני במנועי החיפוש, השתנה ללא היכר. פעולות שהיו נחשבות למועילות בעבר, נתפסות היום כפעולות ספאם לכל דבר ועניין, ועלולות לגרום לענישה מצידם של מנועי החיפוש. הרגלי הצריכה של המשתמשים עצמם השתנו. הדרך בה בוחרים מנועי החיפוש להציג את תוצאות החיפוש השתנה, כמובן, גם היא. כניסה של מתחרים חדשים, היכולת להקים אתרים חדשים בקלות גדולה, הציבוריות של מידע איכותי, רב וזמין בתחום של קידום אתרים – כל אלו שינו ללא היכר את תמונת קידום האתרים בלא מעט מן הנישות.

הוסיפו לזה את העובדה שגם מנועי החיפוש עצמם משתנים באופן תכוף, לומדים, ומריצים ניסויים שונים על מנת לאמוד את ההשפעה של שינויים שהם מתכוונים ליישם, ואת הכניסה של טכנולוגיות בינה מלאכותית שתפקידן לתת מענה במקרים בהם מנוע החיפוש אינו מסוגל להתאים את תוצאת החיפוש הטובה ביותר למשתמש – ותקבלו כמעט כאוס מוחלט.

יחד עם זאת, העקרונות הבסיסיים עליהן נשענת עבודת קידום אתרים – לא השתנו ואף התחזקו. החשיבות של יצירת תוכן איכותי שמשרת את הגולשים רק גדלה בשנים האחרונות. התאמת האתר לשימושים במכשירים שונים ובסיטואציות שונות בהן נמצאים הגולשים – גם היא קיבלה משנה תוקף חזק יותר ויותר בתקופה האחרונה.

אז איך עושים סדר בכל זה? איך בכל זאת משקיעים משאבים בצורה נכונה כדי לקדם את אתר המותג בדפי תוצאות החיפוש, באופן שיאפשר התאמה של פעולות הקידום לדרישות העדכניות של מנועי החיפוש, להרגלי הצריכה של המשתמשים, לפעילות המאפיינת את סביבת התחרות, ולמשאבים הנתונים שיכול להקצות המותג לטובת הנושא?

ריכזנו עבורכם במאמר הזה 10 תובנות שכדאי יהיה לקחת בחשבון כאשר מתכננים ומיישמים פעילות של קידום אתרים במנועי החיפוש.

כוונת המשתמש היא המרכיב החשוב ביותר ביצירת התוכן
הצורך להתאים את התוכן לא רק למילות החיפוש בהן עושה שימוש המשתמש, אלא גם לכוונה העומדת מאחורי החיפוש שלו, הוא לא עניין חדש. בשנים האחרונות חוזרת על עצמה שוב ושוב ההמלצה לדאוג לכך שהתוכן יהיה תוכן שמסייע למשתמש לקבל מענה איכותי לשאילתת החיפוש שלו.

כדי שתוכן יוכל לתת מענה איכותית לכוונת החיפוש של הגולש, עליכם כמנהלי המותג יהיה לאפיין ראשית את הגולשים השונים שמגיעים לאתר: מהו חתך הגילאים שלהם? מהי רמת ההשכלה שלהם? מהו סוג התוכן שהם מחפשים? מהי רמת העומק אליה הם מעוניינים לרדת? האם מדובר בתוכן ייחודי שנמצא רק אצלכם באתר, או שתוכן דומה נמצא במקורות אחרים ברשת האינטרנט?

בנוסף, עליכם יהיה להבין מה רוצה המשתמש להשיג. האם הוא מבקש לרכוש מוצר ספציפי? לקבל מידע כללי או הנחיות ראשוניות? להשוות בין מוצרים או שירותים דומים? להשאיר פרטים לצורך יצירת קשר עתידית?

לבסוף, חשוב יהיה שתנסו להבין מהו סוג התוכן שיספק לאותו גולש את הפתרון הטוב ביותר, זה שלא יאלץ אותו לחזור לדפי תוצאות החיפוש, ולנסות ולבצע השלמות של מידע מאתרים נוספים. עד כמה מעמיק, יסודי ומהימן צריך להיות המידע שתספקו לגולש, כדי שזה יספק אותו?

כתבו לאנשים ולא למנועי חיפוש
בעבר, נהגו מקדמי אתרים לכתוב ולייצר תוכן, שיועד בעיקרו למנועי החיפוש. זה אומר שהתוכן כלל את מילות המפתח הנכונות, בתדירות הנכונה. זה אומר גם שהתוכן שילב בתוכו התייחסויות לתכנים משלימים, הכיל קישורים פנימיים נכונים והיה בנוי במבנה סדור, מלווה בכותרות וכותרות משנה. על פניו, בדיוק מה שנדרש כדי לדרג את התוכן הזה במיקומים ריאליים בדפי תוצאות החיפוש, עבור שאילתות החיפוש הרלוונטיות.

אלא שכיום, תצורת העבודה הזאת לא יכולה להספיק. אם הגולשים יאותתו ברגליים, ינטשו את האתר לאחר פרק זמן קצר, לא ימשיכו לקרוא תכנים נוספים, וישדרו כי התוכן אינו מספק מענה איכותי, חוויתי, מזמין ומחדש – מנועי החיפוש לא יטרחו לדרג את התוכן הזה, גם אם טכנית הכיל את כל מילות המפתח הנכונות.

כדי לדרג תוכן איכותי, חובה שהתוכן הזה יכתב עבור אנשים, ולא עבור מנועי חיפוש.

מה זה אומר הלכה למעשה?
זה אומר ראשית התאמה של טון הכתיבה וסגנון הכתיבה לאנשים שנמצאים בצד השני של המסך. כתיבה לילדים לא דומה דומה בסגנון שלה לכתיבה לחוקרים ומדענים. כתיבה להורים צעירים אינה דומה במהותה לכתיבה להורים מנוסים. כדי להתאים את התוכן בצורה מדויקת לקהל היעד, ולהצליח לגרום לו להיות מעורב רגשית, חשוב יהיה מאוד להכיר את המאפיינים היחודיים שלו.

התאימו את התוכן לעידן E-E-A-T
כאשר מנוע החיפוש של גוגל מחזיר תוצאות חיפוש לגולשים, הוא מעוניין לייצר עבורם את התוצאות הרלוונטיות ביותר לצרכים שלהם. מדוע? משום שמנוע החיפוש הוא בסופו של יום עסק, וכעסק, הוא חייב לוודא כי הגולשים נותנים בו אמון. כדי שאותם גולשים יחזרו שוב ושוב אל מנוע החיפוש, וינסו לאתר באמצעותו את המידע שאותו ביקשו לקבל, חייב מנוע החיפוש לשמור על סטנדרטים גבוהים מאוד של דירוג תוצאות החיפוש.

איך ניתן למדוד את איכות תוצאות החיפוש?
יש לא מעט פרמטרים שיכולים להעיד על האיכות של תוצאת החיפוש, ועל הרלוונטיות שלה לשאילתת החיפוש של הגולש. גוגל, עושה, בין היתר, שימוש בארבעה מאפיינים עיקריים, המסומנים בראשי התיבות E-E-A-T:

האות E – עבור המילה Expertise – כלומר, מומחיות. גוגל מעוניינת להציג תוצאות חיפוש המעידות על המומחיות של יוצרי התוכן והמותג.

האות A – עבור המילה Authoritativeness – כולמר, סמכות. גוגל הייתה מעוניינת להציג תוכן שמיוצר על ידי מי שנחשב לאוטוריטה בתחומו, ששולט במידע בתחום, שקבע סטנדרטים, שגורמים נוספים כמו ספקים, לקוחות עסקיים ושותפים – אכן רואים בו גורם בר סמכא בתחום.

האות T – עבור המילה Trustworthiness – כלומר, מהימנות. גוגל אינה מעוניינת לשלוח את הגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש שלה לאתרים לא מהימנים, שלא ניתן לבטוח בהם, ושלעלולים לייצר נזק ולפגוע בפרטיות של הגולש.

ולאחרונה, גוגל שילבה את האות E האחרונה, שמייצגת את המילה Experience – וכאן גוגל הייתה מעוניינת להציג לגולשים שלה מידע שערוך ומיוצר מתוך ניסיון אמיתי של יוצר התוכן.

כאשר אתם ניגשים לייצר תוכן עבור הגולשים, חישבו על ארבעת המושגים האלו, מומחיות, סמכות, מהימנות וניסיון – ווודאו כי אתר התוכן שלכם אכן מייצג את ארבעת המרכיבים האלו ובולט באמצעותם בסביבת התחרות שלו.

בצעו אופטימיזציה לערוץ היוטיוב של המותג
רוצים לבלוט בסביבת התחרות שלכם ולתפוס נתח גדול יותר של דפי תוצאות החיפוש עבור חיפושים רלוונטים של גולשים? השקיעו בטיפוח ערוץ היוטיוב של המותג שלכם.

מלבד היתרונות הברורים שוידאו יכול לייצר עבורכם, כמו הגדלת הסמכות של המותג בנישה שבה הוא פועל, הגברת האמון שהגולשים רוחשים כלפי המותג, מתן ערך מוסף גדול לגולשים שמעוניינים לצרוך תוכן מורכב בפרק זמן קצר, וטרגוט של קהל יעד שאוהב את חווית הוידאו יותר מאשר טקסט כתוב, וידאו יכול לסייע לכם גם לשפר את מדדי קידום האתרים של המותג שלכם, באמצעות דירוגים גבוהים של תכנים איכותיים, השארת הגולשים למשך זמן ארוך יותר באתר, הקטנת שיעור הנטישה, הגדלת המעורבות של הגולשים שכבר נשארים באתר, שיפור בשיעורי ההמרה של הגולשים ועוד.

לכל אחד מן המדדים האלו השפעה ישירה על היכולת לקדם את עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים.

בנו פרופיל קישורים חיצוניים איכותי
גם כיום, שנים אחרי שמנועי החיפוש השונים עדכנו את אלגוריתם הדירוג שלהם פעם אחר פעם, קישורים נשארו פקטור מרכזי וחשוב בדירוג של עמודי אתרים בדפי תוצאות החיפוש. קישורים הם הפניות שמבצעים אתרים אל אתרים אחרים, ומהווים סוג של המלצה לגולש המגיע אליהם לצרוך תוכן בעמוד אחר. כאשר כמות גדולה של אתרים רלוונטים וסמכותיים בתחומם ממליצים לגולשים שלהם לצרוך תוכן באתר שלכם באמצעות קישורים ישירים, הם משפרים לאין ערוך את הסמכות של האתר שלכם, ומגדילים את הסיכוי שמנועי החיפוש יבחרו לדרג את עמודי האתר עבור שאילתות שונות של גולשים.

כיצד תוכלו לדאוג לכך שפרופיל הקישורים החיצוניים המפנים אל האתר יהיה איכותי, עשיר, מלא ורלוונטי? ובכן, ישנן טכניקות רבות לבנות בהדרגה פרופיל קישורים איכותי, אבל השיטות הבטוחות ביותר והרלוונטיות ביותר לפעילות של מנועי החיפוש המעודכנים, הן יצירה של תוכן איכותי באמת, כזה שכדאי יהיה לקשר אליו מאתרים אחרים כדי לייצר עבור הגולשים ערך מוסף גבוה.

כאשר אתם עוסקים בפרויקט קידום אתרים, אל תזניחו את עולם הקישורים החיצוניים לאתר שלכם, כדי לאותת למנועי החיפוש שלצד התוכן המעולה שאתם מייצרים, גם הסביבה מתחילה להגיב אליו.

בצעו אופטימיזציה לחיפושים מקומיים
חלק לא מבוטל מן החיפושים שגולשים מבצעים ב נישות מסוימות מתייחס לחיפושים לוקאליים – כאלו שהגולשים מצפים למצוא עבורם תוצאות חיפוש של עסקים מקומיים באיזור גיאוגרפי נתון. סוג כזה של קידום מתאים במיוחד לעסקים שיש להם סניפים פיסיים, ואשר קהל היעד שלהם נמצא במיקום גיאוגרפי נתון.

אפשר לכתוב מאמרים שלמים רק על כיצד לבצע אופטימיזציה לחיפושים לוקאליים, אולם התמקדות ביצירת תוכן לוקאלי איכותי, רישום באינדקסים נכונים, בניית פרופיל קישורים לוקאליים, עיבוי פרופיל הביקורות והאזכורים אודות המותג, פתיחת כרטיס בשירות גוגל לעסק שלי ועוד – כל אלו טכניקות שבהחלט יכולות להאיץ את תהליך הקידום הלוקאלי.
בצעו אופטימיזציה לעולם התוצאות העשירות
טרם עידן התוצאות העשירות בגוגל, היה די ברור למותגים שאם דפי האתר שלהם יוצגו בדפי תוצאות החיפוש, כל קישור יוביל את הגולשים לעמוד בודד באתר שלהם.

עולם התוצאות העשירות שינה את הדרך שבה מנועי החיפוש מציגים מידע, והגולשים צורכים את המידע. כיום, כאשר מוצגות לגולשים קרוסלות מוצרים, טבלאות, גרפים, תמונות, תוצאות ישירות, סננים ועוד – תוצאות החיפוש עצמן הפכו להיות אינטראקטיביות.

זה אומר, שתהליך האופטימיזציה לתוכן חייב גם הוא לקפוץ לרמה הבאה מצד המותג. מותגים צריכים להיערך לכך שמנועי החיפוש ירצו להציג עוד ועוד תוכן שמקורו באתר, ולאפשר לגולשים להתרשם ממנו כבר בדפי תוצאות החיפוש. זה אומר שימוש נרחב יותר בנתונים מובנים על ידי המותג, אולם לא פחות חשוב, עדכון אסטרטגיית התוכן של המותג, כך שתתמוך ביצירת תוכן שיוצג גם מחוץ לאתר.

בצעו אופטימיזציה לעידן החיפוש הקולי
כאשר המכשיר העיקרי שמשמש גולשים בעת החיפוש בגוגל הוא המכשיר הנייד, לא מפליא לגלות שיותר ויותר חיפושים מתבצעים באמצעות פונקציית החיפוש הקולי. חיפוש קולי מאפשר לגולשים לבצע חיפוש אחר מידע רלוונטי, כאשר הם נמצאים בסיטאוציות שונות מאשר חיפוש טקסטואלי.

לחיפושים קוליים ישנם מאפיינים משלהם. הם לרוב יתבצעו בשפה דבורה, יהיו ארוכים יותר, ויתייחסו לצורך בקבלת מידע ממוקד יותר. יתרה מכך, לא סביר יהיה להחזיר למי שביצע חיפוש קולי מאמר ארוך ומייגע, עמוס בטקסט ותמונות. די ברור שמי שמבצע חיפוש קולי זקוק לתשובה מיידית, מהירה וברורה, שתתאים, למשל למצב שבו הגולש נוהג, נמצא בנסיעה, או שהוא בין מטלות וזקוק לתשובה מהירה.
המעבר לגוגל אנליטיקס 4 קרוב מתמיד
אם התעלמתם מן האזהרות החוזרות ונשנות על כך שהגרסה הקודמת של גוגל אנליטיקס, היוניברסל, תפסיק לעבוד ביולי 2023, ואיתה תאבדו גם חלק ניכר מן הנתונים, כדאי יהיה מאוד שתתייחסו לעניין ברצינות.

המעבר לגוגל אנליטיקס 4 הוא לא רק מעבר טכני. המעבר הזה כרוך בשיתוף של גורמי השיווק, הגורמים הטכניים ומנהלי המוצרים בחברה. עליכם יהיה לבצע את המבדקים, ללמוד על היתרונות שהגרסה החדשה של אנליטיקס מספקת לכם, ולוודא כי לאחר המעבר תהליכי העבודה שלכם בחברה יכולים להמשיך ולהתקיים.

צרו מדדי ביצוע התואמים את האסטרטגיה העסקית
בואו נשים את הדברים על השולחן: אף ארגון לא משקיע מאמצים ומשאבים בביצוע SEO רק בשביל הכיף. פעילות של אופטימיזצייה של האתר עבור מנועי החיפוש השונים היא כלי להשגת יעדים עסקיים. היעדים האלו כוללים התרחבות של המותג, והפיכת תנועה איכותית של גולשים המגיעה מתנועת חיפוש, ללקוחות משלמים.

כדי שהעסק הזה יצליח, ושתוכלו לרתום את ההנהלה להמשך התקצוב של פרויקט הקידום, תהיו חייבים לגבש מדדי ביצוע איכותיים שמתאימים לאסטרטגיה העסקית. העדר מדדים, או גרוע מכך, שימוש במדדים לא מתאימים, עלולים לגרום ליותר נזק מתועלת.

למשל, אם ההנהלה הבכירה של המותג עסוקה במעקב אחר מיקומים של מילות מפתח במקום במעקב אחר ההכנסות מן התנועה האורגנית המגיעה לאתר – היא יכולה לחשוב בטעות שפרויקט הקידום לא משיג את יעדיו, רק בגלל שמספר מילות מפתח נפגעו בדירוג שלהן.

אם ההנהלה מעוניינת יותר בתנועה של גולשים אך לא עסוקה באיכות ההמרות, או במשאבים הנדרשים כדי לבצע את אותן המרות – שוב היא עלולה להגיע למסקנות שגויות באשר לפרויקט קידום אתרים שהמותג לוקח בו חלק.

גיבוש והצבת מדדי הביצוע הרלוונטיים הם בסופו של יום שם המשחק כשזה נוגע לקידום אתרים.

לסיכום
בעוד שהדרך שבה עובדים מנועי החיפוש, והדרך שבה צרכנים בוחרים לעשות שימוש במיע השתנו בשנים האחרונות, העקרונות שצריכים להוביל מותגים שמעוניינים לקדם את האתר שלהם בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש, נשארו דומים. בהקשר הזה, מותג שרוצה לשמור על ביצועים מעולים בדפי תוצאות החיפוש בצורה אורגנית, צריך להיות ממוקד בכוונת החיפוש של המשתמש, ליצור אסטרטגיית תוכן ממוקדת גולשים ולא ממוקדמת מנועי חיפוש, לייצר תוכן שהולם את עקרונות מנועי החיפוש המרכזיים, ולשלב באסטרטגיית התוכן הזו גם התייחסות לוידאו, לעבות את פרופיל הקישורים של המותג ולבצע אופטימיזציה עבור חיפושים לוקאליים, להתאים את עולם התוכן לתצוגה של תוצאות עשירות וחיפוש קולי, להערך למעבר לגוגל אנליטיקס 4, ולייצר עבור כל אלו, את מדדי הביצוע הרלוונטיים בלבד.

כתבות נוספות

כתבות נוספות

כתבות אחרונות

מעוניינים שהעסק שלכם יתקדם? פנו אל אופטימייט המומחית במערכות CRM

אוטומציה, ניהול קשרי לקוחות וכן מערכות CRM מהווים חלק בלתי נפרד מכלל בתי העסק בישראל,מהקטן ביותר ועד לבתי עסק גדולים.בכל בית עסק, קיים הצורך...

״הנדל”ן בהאטה? תחשבו שוב… העסקה ששוברת את שיאי הביקוש!״: הזמן להשקיע הוא עכשיו – דירה חדשה במגורי סטודנטים למרגלות הטכניון Student Village – הון...

אחת העסקאות החמות ביותר אשר בתקופה זו היא השקעה במתחם Student Village למרגלות הטכניון. כעת, נרשא פדרמן עברון, העומדת מאחורי הפרויקט, בליווי חברת שלמה...

תתרגלו לחיות כמו בחופשה – הכירו את THE GRAND פרויקט הדגל של דר נופרים בשכונת אגמים המבוקשת בנתניה

במתחם הלייפסטייל THE GRAND, מציעה חברת דר נופרים חוויית מגורים ייחודית במיקום מנצח והטבות פריסייל מיוחדות על דירות מרווחות ומפוארות עם מרפסות ענק, מוגבל ל-...
spot_img
אני מאשר קבלת שיחות טלפון שיווקיות מאת המפרסם