לנהל את העסק כמו מקצוענים – 5 טיפים יעילים ופשוטים

תוכן שיווקי

עשרות אלפי עסקים קמים בישראל בכל שנה והתחרות בלתי פוסקת. איך מנהלים עסק חכם, צומחים, מתפתחים ובולטים מעל המתחרים? אספנו עבורכם 5 טיפים יעילים

בכל שנה נפתחים בישראל עשרות אלפי עסקים במגוון רחב של תחומים וענפים. עסק משגשג הוא עסק רווחי עם קהל לקוחות קבוע, עסק שמגלה יצירתיות, גמישות, שחושב תוך כדי תנועה ושואף להמציא את עצמו מחדש לנוכח התחרות ההולכת וגדלה במשק בכללותו, ובענף הפעילות בפרט. על מנת שתוכלו לנהל את העסק באופן יעיל וחכם, לשמר את פעילותו לטווח ארוך ולהבדיל את העסק שלכם מהמתחרים בתחומכם – אספנו עבורכם 5 טיפים לניהול עסק.     

תוכנית עסקית ברורה וממוקדת
תוכנית עסקית היא כלי תכנוני בסיסי לניהול האספקטים השונים של העסק. בעזרתה ניתן לקחת את המטרות, היעדים והשאיפות של העסק משלב התיאוריה לשלב הביצוע. יש לגבות אותם בנתונים מספריים מדויקים, המבוססים על ניתוח מעמיק של קהלי היעד, פוטנציאל השוק והמתחרים בענף, תוך ביצוע הערכת סיכונים ומזעור נזקים בדרך ליעד העסקי. תוכנית עסקית היא אמנם לא מדע מדויק, אך היא חיונית ליצירת אופק תעסוקתי ברור. מסיבה זו, על התוכנית להיות מפורטת ומדויקת ככל שניתן. אל תפחדו ”לחשוב בגדול” ו”להעז”, בסופו של דבר זה רק יטיב עם העסק שלכם. 

ניהול צי רכב 
עסקים רבים מחזיקים בצי רכב כדי להבטיח פעילות רציפה ותקינה (למשל מסעדות, עסקים בתחום התשתיות וחנויות שזקוקות לשינוע ותחבורה). אחזקת צי רכב, גדול כקטן, מתורגמת להוצאות קבועות על ביטוחים, טיפולים לכל הרכבים, בלת”מים שצצים מפעם לפעם ומעל לכל – תדלוק. 

כיום ניתן להישאר עם האצבע על הדופק ולשלוט על הוצאות התדלוק – אחד האלמנטים החמקמקים ביותר בניהול צי הרכב ביעילות – באמצעות פלטפורמות ייעודיות לניהול ציי רכב, ובראשן, פזומט

פזומט היא חברת התדלוק הממוחשבת הוותיקה והמקצועית ביותר בישראל, עם פריסה כלל ארצית ושיתופי פעולה עם אלפי חברות וארגונים במגוון תחומים וסדרי גודל. עם פזומט תוכלו לתדלק את הרכב באופן פשוט ומהיר מבלי להמתין לעובד תחנת התדלוק או לקבלת התשלום. תוכלו גם לרכז את התשלומים על התדלוק לחשבונית חודשית אחת, לקבל דוח תדלוקים מפורט ולהנות ממגוון שירותים משלימים כגון רחיצת רכבים, חילוץ ותיקון תקרים ועוד.  



בניית תקציב 
בניית תקציב הוא אחד הצעדים החשובים ביותר בניהול עסק. ניהול תקציב יעיל חיוני לתפקוד העסק בטווח הקצר ובטווח הארוך גם יחד. בבואכם לבנות תקציב לעסק שלכם, עליכם לקבוע מסגרת תקציבית מוגדרת ולפרט בדקדקנות את כל ההוצאות המתוכננות – ציוד, תשלומים לספקים, קמפיינים עתידיים, פיתוח מוצרים, מיסים, משכורות לעובדים וכן הלאה. לצד זה מפו את כל ההכנסות של העסק. דאגו ליצור מרווח ביטחון ולעקוב אחר יישום התקציב על בסיס קבוע (אחת ליום או אחת לכמה ימים) כדי לבדוק שאתם עומדים בסכום שהקצבתם לעצמכם כשיצאתם לדרך.

שיווק וקידום העסק 
אחת הדרכים לשים את העסק שלכם על המפה, היא באמצעות שיווק הולם. אל תהססו לנצל את המדיה החברתית לטובתכם, לרחרח אצל המתחרים לצורך קבלת השראה ולאמץ טרנדים תקופתיים כדי להגביר את החשיפה לעסק ולהרחיב את מעגל הלקוחות ואת המכירות. שיווק מוצלח יזקק את כל יתרונות העסק לכדי מוצר יצירתי, מעניין ומקורי שמדגיש ומנגיש לאדם הפשוט את המסרים, הערכים, תחומי ההתמחות והתוצרים השונים של העסק. פרסום נכון וחכם הוא כלי עוצמתי, שביכולתו למצב את העסק שלכם (בין אם זה חנות פרחים או אתר לעיצוב תמונות סטילס), כאוטוריטה בתחום העיסוק, גוף מקצועי ואמין.   

טיפוח הלקוחות 
הלקוחות הם הלב הפועם של העסק שלכם. לכן, תמיד היו קשובים לצרכיהם ושאפו לספק להם את השירות האיכותי והמקצועי ביותר. קראו טוקבקים, פידבקים, ובמידת האפשר שוחחו עם לקוחותיכם באופן ישיר, במטרה להבין את עמדתם בנוגע לעסק וחווית השירות שהוא מציע. הפגינו ידע בתחום שלכם, וספקו מענה לבעיות נקודתיות (החזרים כספיים, מלאים, זמני משלוח, שאלות על מוצרים) במהירות, ביעילות, וכמובן – באדיבות. לקוח מרוצה הוא לקוח שיחזור אליכם לצרוך עוד מוצרים ושירותים ו”יפיץ את הבשורה” לאנשים במעגל הקרוב שלו – חברים, בני משפחה וכיוצא בזה. בעזרת טיפוח נכון של לקוחות העסק, תשמרו את הלקוחות הקיימים ותתרחבו לקהלים נוספים.   

לנהל את העסק – לצבור מומנטום ולבלוט מעל המתחרים
בתחרות שקיימת כיום במשק, עסקים מנסים להשיג שני אלמנטים מרכזיים: אריכות ימים ויתרון על פני עסקים אחרים, שמתמחים באותו תחום ויושבים על אותה ”משבצת”. המפתח להצלחת העסק טמון באופן הניהול שלו, הסבת תשומת הלב לכל אותם פרטים קטנים שמאפיינים כל עסק במשק: תוכנית עסקית, פרסום ושיווק, שליטה וחיסכון בהוצאות הרכב השוטפות (מה שהופך פשוט יותר עם פזומט), תקציב מסודר – כל אלו הם רק כמה מהנקודות שהזכרנו כאן, ובעזרתן תוכלו להגדיל את הרווחים ולבדל את העסק שלכם מהמתחרים.  

לפרטים נוספים הכנסו לפזומט

כתבות נוספות

כתבות נוספות

כתבות אחרונות

קורס קונדיטוריה ובישול – כל מה שצריך לדעת לפני שנרשמים

בעולם הקולינריה, מקצועות הקונדיטוריה והבישול זוכים להערכה רבה ולביקוש גבוה. רבים חולמים להפוך את התשוקה שלהם לאפייה ולבישול למקצוע של ממש, ולשם כך, קורס...

המדריך המלא למלטה: אטרקציות ויעדים מובחרים באי הים תיכוני המהמם

מלטה, האי הקסום במרכז הים התיכון, היא יעד אולטימטיבי לחופשות זריזות בסגנון קפיצה לסופ"ש, אבל לא רק. כשהיא במרחק 3 שעות וחצי טיסה מישראל...

קורס בישול: הדרך שלכם להפוך לאמן קולינרי

בעידן שבו אוכל הוא הרבה יותר מהכרח – אלא חוויה, אמנות ואפילו דרך לביטוי אישי – קורסי בישול הופכים לפופולריים מתמיד. בין אם יש...
spot_img
אני מאשר קבלת שיחות טלפון שיווקיות מאת המפרסם