אם אתם מחפשים עבודה ושוקלים להיות מאבטחים, קופאים או כל מקצוע אחר, כדאי שתחשבו שוב, כי לא בטוח שזוהי האלטרנטיבה הטובה ביותר עבורכם. רוב העובדים בענפים הללו לא זוכים לתנאים ראויים, בוודאי שלא ליציבות או קביעות, ומשתכרים פחות. לעומת זאת, שוק נהגי האוטובוס הוא ענף מבטיח וצומח שבאחרונה עבר שיפור תנאים משמעותי ועובדים רבים בוחרים לעבור אליו.

אזאנו רטא, צעיר בן 28 מירושלים, התחיל ללמוד הנדסה ולא הסתדר בלימודים כפי שתכנן. הלחץ הכלכלי גבר עליו והוא החל לחפש אלטרנטיבות. “פתאום נתקלתי בפרסום של ‘תנופה’ על כך שהיא מגייסת נהגים/ות חדשים/ות והחלטתי לנסות. עברתי הכשרה בחינם בחברת תנופה ולפני כמה חודשים נקלטתי בחברה. בניגוד למה שחושבים, לא כל כך מסובך להסיע אוטובוס, צריך פשוט ללמוד איך להשתלב בתנועה ולבצע את הפניות בצורה נכונה.
למה בחרת דווקא בתנופה?
“כי זו חברה חדשה”, הוא מסביר, “אני אוהב שחבר’ה צעירים מנהלים אותה. חלקם גם היו נהגים בעבר והם מכירים את חוויית הנסיעה על הכביש. הם יודעים איך נראית המציאות בשטח, וזה ניכר. היחס שלהם הרבה יותר מתחשב
“אין את כל הבלגן של הפקקים”
“לנהגים החדשים שמצטרפים יש מעטפת של ליווי ותמיכה”, מספר רטא, “כל אחד עובר תהליך של הכרת המסלול ומצמידים לו מנטור שמלמד אותו הכל. יש גם סדרנים שתמיד אפשר לפנות אליהם בכל שעה והם ידריכו אותך. מבחינתי היתרון המרכזי הוא שהעבודה קרובה לבית שלי, ובעיקר העובדה שמדובר בקו בין-עירוני. אתה מעלה נוסעים בצד אחד ומוריד בצד השני, ואין לך את כל הבלגן של הפקקים והלחץ שנלווה אליו.
שכר הנהגים גם התעדכן לאחרונה ל-50 שקלים לשעה, ואפשר להגיע למשכורות יפות מאוד אם נותנים מספיק שעות. יש לנו גם תנאים סוציאליים, קרן פנסיה וקרן השתלמות”.
אתה אוהב לנהוג?
זה תמיד היה החלום שלי וכאן יש לי גם אפשרות להגשים אותו! כי הנסיעה היא בקו בין עירוני היחס פשוט הגון, ומרגישים את זה”.

“הקווים הכי נוחים שיש”
עדנאן עראבי, בן 62, הוא נהג ותיק שכבר ראה הכל. אחרי עשר שנות עבודה בחברה הקודמת הוא נקלט בתנופה לאחר זכייתה במכרז של אשכול שומרון. “נשארתי באותם תנאים, עם אותו מסלול ואותם נוסעים, וזה היה לי ממש חשוב”, הוא מספר. “כמובן שהציוד של תנופה יותר חדיש, אז יותר כיף לנסוע באוטובוסים שלהם. אבל את ההבדל אני מרגיש בעיקר ביחס. כולנו מאוד קשורים אחד לשני והבוסים מקשיבים לנו מאוד”.
חשוב לציין כי בעבר נהגים נמנעו מלעבור בין חברות בשל החשש מפגיעה בתנאים הפנסיונים, אבל החשש הזה כבר לא קיים היום. כל החברות מעניקות המשכיות מלאה לנהגים שנקלטים אצלן. חברת תנופה זכתה לפני שנה בשני מכרזים – אחד באשכול בית שמש וירושלים והשני באשכול שומרון, וקלטה רבים מהנהגים שעבדו בחברות הקודמות באותם תנאים.
לעראבי יצא לעבוד בערים הגדולות בעבר והוא חש בהבדל. “השומרון הוא תענוג לעומת מה שקורה בעיר. עבדתי בעבר בחברה אחרת מתחרה והעבודה שם מאוד לחוצה. כמות אדירה של אנשים עולה על האוטובוס ובשעות העומס אנשים מטבע הדברים נוטים להיות פחות סבלנים. פה הכל שונה, וגם סוג האוכלוסייה הוא אחר.
“גם התחושה היא יותר משפחתית”, הוא מוסיף, “לרוב מדובר באנשים קבועים שמכירים אותי ואני מכיר אותם. אני עובד גם בקו שנוסע מעמנואל לבני ברק ומסוגל לזהות את החבר’ה מעמנואל עוברים סתם ככה בתוך העיר. הקשר איתם מאוד חם. חלק יכולים לעלות וממש לחבק אותי”.
לפי מה הנהגים בוחרים אם לבוא אליכם או לחברה אחרת?
אורלי וקסלר, ממחלקת משאבי האנוש של תנופה מספרת: “כשאנחנו מדברים עם הנהגים, עבודה בקווי שירות נוחים הם הדבר שהכי מדבר אליהם שרוב הנסיעה עוברת בדרכים בינעירוניות וירוקות. יש לי נהגים שעברו מקווים בתוך העיר לכאן רק בשביל הנוחות הזאת. “אנחנו גם דוגלים בתפיסה שאצלנו העובד הוא לא רק חבר לעבודה אלא משפחה מוסיפה וקסלר, “זה מאוד מורגש פה. אני יושבת בכנסים ושומעת את יו”ר החברה אומר לנהגים -אני יודע מה זה לשבת על הכיסא שעות. אני יודע כמה חשוב לתת לנהג עוד טיפה מרווח ולהתחשב בו-“ככה זה כשגם ההנהלה מכירה את השטח”

אז בין אם את/ה מחפש/ת קריירה מכניסה ומובטחת ובין אם את/ה נהג/ת אוטובוס שרוצה להתקדם,
אצלנו תגיע ליעד!
חייגו עכשיו: 072-3313254 או לחצו כאן לאתר שלנו והשאירו פרטים.