לא אחת מוצאים עצמם בעלי מותגים ומנהלי שיווק מול החדשנות והטכנולוגיה של השנה הנוכחית והעתידית כאובדי עצות. כל כך הרבה דרכים וכלים חדשניים לשיווק בשנים האחרונות, אבל לא כולם באמת יודעים איך להתנהל עמם, ובכלל, איך למנף אותם לטובתם.
כאן נכנסים לתמונה בעלי המקצוע המתמחים בתחום זה, ומסבירים איך אפשר לשווק את העסק בצורה נכונה לקראת שנת 2023 בעולם הדיגיטל.
שוחחנו עם “פרוזיטיב – שיווק ובניית אתרים” המובילה בתחום בניית אתרים וקידום אורגני וקיבלנו לא מעט תובנות שגם אתם תשמחו לשמוע עליהם.
העולם החדש של שיווק המותגים והעסקים
בזמן שהעולם הישן של השיווק והפרסום העניק לשיווק מוצרים, מותגים או עסקים פרסום המתקיים אך ורק בטלויזיה, ברדיו, בעיתונות ובפליירים ללא שום פילוח פיקוח ובקרה על קהל היעד המתאים לפרסום, עולם הרשתות הביא איתו בשורות חדשניות בתחום זה.
באמצעות התאמת קהלי יעד רלוונטיים, פילוח קהלים על סמך תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי וסטטוס תוכלו להגיע באמת אל האנשים הרלוונטיים לכם ולא לשרוף תקציבי פרסום על פרסום שאולי יביא לכם את הלידים הנכונים.
מהרגע שהמדיה החברתית והשיווק הדיגיטלי נכנסו לעולם שלנו, ללא ספק הדברים הפכו יותר קלים, מעניינים ואפקטיביים יותר. התוצאות נראות על פני השטח, וכל מנהל שיווק או מנהל מותג חייבים להכיר את הכלים הללו על מנת באמת ליצור פרסום מוצלח.
הצעד הראשון שלכם מתחיל בנכסים דיגיטליים. כל עסק חייב שיהיו לו נכס דיגיטלי שעמו אפשר לעבוד. זה מתחיל באתר אינטרנט איכותי שמעניק נוכחות ברשת ומספק מידע מדויק וממוקד. בין אם אתם חנות אונליין ובין אם זהו אתר אינפורמטיבי, עליו להיות מיושם בחוויית משתמש איכותית שתסייע לגולשים להגיע בדיוק לאן שהם צריכים באתר.
האתר שלכם הוא מנוע הלידים הגדול ביותר, אליו מגיעה התנועה מכל רחבי הרשת, ומשם היא עוברת והופכת להיות הרכישה הבאה, ההתעניינות במוצר, או השכרת השירות. כך או כך כאן אתם כבר נכנסים לתמונה.
גם אפליקציות וניוזלטרים הם נכסים דיגיטליים, אך אם אנחנו לרגע נתמקד באמת בנכסים החשובים באמת אלו הם השיווק הדיגיטלי ברשתות החברתיות והאתר. זירת הרשתות החברתיות מביאה לכם תנועה טובה ואיכותית תוך פילוח אמיתי של קהל היעד, עם נראות חזקה ונוכחות וזהו המיתוג האמיתי.
איך משווקים ברשת?
שיווק ברשת קיים בשני פרמטרים, השיווק האורגני והשיווק הממומן. שניהם מבוססים על עבודה מדויקת והתאמה של תכנים, מילות מפתח, אופטימיזציה וכמובן הכנה מאחורי הקלעים של האתר לקליטת התנועה המרובה.
בשני המצבים מומלץ לשכור את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום על מנת באמת להגיע לתוצאות, ועל מנת שאתם תוכלו להתפנות לטיפול בלידים, ולא בניהול השיווק הדיגיטלי.
שיווק דיגיטלי איכותי מתבסס על תוכן טוב ומקצועי, משולב גרפיקה מתאימה, ובכלל מותאם בכל הרבדים ברמה האישית לסוג המותג שלכם.
לדוגמה, אם אתם בעלי חנות אונליין למוצרי תינוקות זה הגיוני שתרצו שפילוח קהל היעד שלכם יהיו זוגות צעירים בגילאים מסוימים שתחומי העניין שלהם קשורים לנושא. כמו גם, סבתות וסבים, ובכלל כל מי שיש לו קשר לתחום.
גם ברמת התוכן חשוב להתאים את הגרפיקה והמלל בהתאם לכך, הרי לא תרצו מאמרים קולינריים שישווקו מוצרי תינוקות.
אם אתם מתלבטים בין שיווק ממומן לבין שיווק אורגני לקידום האתר לטענת טל מ”פרוזיטיב – שיווק ובניית אתרים” ליצירת מותג באינטרנט ושיווק אינטרנטי כדאי להשקיע בעיקר בקידום אורגני.
היתרונות של הקידום האורגני הם רבים. קידום אורגני נכון הינו המהות של קידום אתרים בגוגל, הוא מאפשר לעסקים להגיע לתוצאות גבוהות במנוע החיפוש של גוגל ובתפעול הנכון, גם להישאר בתוצאות הללו.
נכון שהעבודה נעשית מאחורי הקלעים באופן מאד מאסיבי, אך כל שעליכם לעשות הוא לשכור את האנשים הנכונים לשם כך שכבר מכירים את האלגוריתם של גוגל ויודעים מה יגרום לו לאהוב אתכם.
ההבדל בין הקידום הממומן לקידום האורגני הוא שהממומן הוא למעשה קניית שטח פרסום שהתוצאות בו לא נשמרות מהרגע שהתקציב נגמר, ובקידום האורגני אתם משקיעים תקציב עבור עבודה מאחורי הקלעים על מילות מפתח ותוכן, והתוצאות תישמרנה לאורך זמן והזמן שעובר יהיה שווה לנו יותר כסף.
כך או כך, הטכנולוגיה והחדשנות עושה עמנו טוב. אתרי אינטרנט איכותיים וחזקים הם חשובים לנראות ולנוכחות ברשת, כמו גם הפעילות ברשתות החברתיות שהיא יחסי ציבור לכל דבר וכמובן הקידום, בין אם האורגני ובין אם הממומן.
כשהעולם מתקדם כל כך מהר ובאופן כל כך חדשני, זה פשוט חבל להישאר מאחור. יש לכם הזדמנות להתקדם עם האנשים הטובים ביותר, אל תוותרו על איכות ומקצועיות. אתם בידיים טובות.