איך מיתוג עסקי יכול לעזור לכם לפרוץ ב- 2023

תוכן שיווקי

הרבה אנשים מתבלבלים בין עיצוב גרפי למיתוג. מיתוג העסק הוא סיפור אחר לגמרי, או יותר נכון הוא לגמרי סיפור. אם נמאס לכם להשקיע כסף בלי לראות תוצאות, אם אתם לא בטוחים מה היתרונות שלכם על פני המתחרים ואם אתם רוצים להתחיל להשפיע ו”להזיז את המחוג” ממש כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא.

מיתוג – ממש לא מה שחשבתם
אז לא, מיתוג עסקי זה לא “כן, יש לי לוגו” זה הרבה (הרבה הרבה) מעבר. מיתוג טומן בחובו ערכים, אסטרטגיה, חוזקות וביסוס מחקרי. המטרה העיקרית של מיתוג היא לבנות בעצם “שפה” אשר תתאים לקהל היעד העיקרי של המותג, תהיה זכירה בולטת ותשקף את החזון והערכים.

השלבים בתהליך מיתוג מחדש
אז כמו שכתבנו למעלה, מיתוג הוא ממש לא לוגו ושם, הוא הרבה מעבר:

שלב 1 | לשאול את השאלות הנכונות
רגע, לפני שאנחנו רצים קדימה, חשוב להבין שאנחנו יודעים לאן אנחנו מכוונים. איך עושים את זה? עם כמה שאלות פשוטות: מי קהל היעד שלכם והיכן הוא נמצא? מהי המטרה העיקרית של העסק שלכם? איך תגדירו הצלחה? מה החזון והערכים שלכם? מי המתחרים שלכם ומה הם עושים?

השאלות האלו הן בעצם שאלות מכווינות שמיועדות בעיקר כדי לפקס את המיקוד ולדייק את המיתוג. לדוגמא, אם הקהל שלכם הוא נשים בגילאי 35+ ממעמד סוציואקונומי גבוה, אז חשוב לבנות מיתוג שמתאים לקהל היעד. 

שלב 2 | מחקר
אי אפשר לצאת לדרך בלי להבין מה קורה מסביב. בתהליך המחקר נבין לעומק את החברה, את הסיפור שלה, מאיפה היא צמחה, לאן היא הגיעה וננסה לאתר בעצם תובנות שיהיו רלוונטיות ויצרו בידול מהמתחרים. בנוסף לכך, המחקר יעזור גם לאתר נקודות תורפה של העסק וישפוך אור על תהליכים לקויים שדורשים שינוי. 

חשוב להבין, תהליך המיתוג חייב (!) להיות מחובר למה שקורה בעסק. אם לדוגמא אתם יצרני פלסטיק ולא דואגים לסביבה או קיימות, לא תוכלו כחלק מהמיתוג להכריז על אג’נדה ירוקה.

שלב 3 | בניית אסטרטגיית מותג
אחרי שהבנו מי הקהל שלנו ועשינו מחר מקיף, זה הזמן להתחיל באסטרטגיית המותג: חזון, בידול מהמתחרים, ערכי המותג, ההטבחה המותגית, מסרים מובילים, הגדרת מטרות לטווח הקצר, לטווח הבינוני ולטווח הארוך.

שלב 4 | פיתוח ובניית שפה עיצובית וטקסטואלית
פיתוח שפה עיצובית וטקסטואלית, על בסיס שלושת השלבים הראשונים שהגדרנו. במהלך השלב הזה  תבחר צבעוניות המותג שתוביל את העיצוב בכל הכלים, תבחר שפה בה תפנו לקהל הלקוחות בכל הערוצים, או במילים אחרות, השלב הזה יבטא באופן ויזואלי את שלושת השלבים שקדמו לו, כדי להעביר את אופי המותג ללקוחות הקצה ברמיזה.

שלב 5 | השקה
איזה כיף, אחרי שעבדנו קשה, עשינו מחקר, למדנו את העסק לעומק, זיהינו את היתרונות והחסרונות שלנו ואפילו עיצבנו שפה מהממת שתמחיש את כל זה, הגיע הזמן לספר לעולם על כל השינויים שעשיתם.

מה ההבדל בין מיתוג לשיווק?
אתם בטח אומרים לעצמכם, אבל זה מאוד דומה לשיווק וזה נכון, הם באמת דומים, אבל גם שונים מאוד. שיווק מונע גם מיעדים מכירתיים וגם מיעדים תדמיתיים בעוד שמטרתו של מיתוג הוא להעביר את הסיפור של העסק עצמו. לצד זאת, שיווק העסק הוא משהו שפועל לאורך כל אורך החיים של העסק והתפקיד שלו הוא בעצם לגייס עוד ועוד לקוחות, תהליך מיתוג לעומת זאת אמור להעביר מסרים ללקוחות שהגיעו. 

הבדל נוסף הוא, ששיווק הוא משהו שכל הזמן משתנה, קמפיינים מתחלפים מסרים משתנים ועוד, אבל מיתוג הוא תהליך שעושים במטרה שהוא יחזיק שנים קדימה ולכן חשוב לעשות אותו כמו שצריך ומבוסס על מחקר.

מתי כדאי לעשות מיתוג מחדש
לא בטוחים אם הגיע הזמן לרענן? הנה כמה מקרים בהם שווה לשקול מיתוג:

1. מתיחת פנים למותג ותיק – אם המותג שלכם קיים כבר שנים והמיתוג מרגיש לכם מיושן, כנראה שהגיע הזמן לרענן.
2. השקת מוצר חדש או שירות חדש – שווה לייצר שפה רלוונטית ועדכנית במקרה הזה.
3. מגיעים אליכם הלקוחות הלא נכונים – ייתכן שהמיתוג של העסק שלכם מושך את הלקוחות הלא נכונים, אם נכנסים אליכם לקוחות רבים אבל יחסי ההמרה נמוכים, כדאי לחשוב על מיתוג מחדש.
4. שינוי שם – אם החלטתם לשנות את שם העסק שלכם ולהפוך אותו למגניב או צעיר יותר, מיתוג מחדש הוא MUST.
5. שינוי משמעותי בחזון או בערכים – בסופו של דבר מיתוג מבוסס על אסטרטגיית החברה וערכיה. אם אחד מהפרמטרים האלו השתנה חשוב מאוד וכדאי לרענן גם את שפת המותג כל שתתאים לתפיסות החדשות.

הכירו את ברנדוויז
אם אתם מרגישים שהמותג שלכם לא מושך, המתחרים מתעלים עליכם ויש לכם מוצר או שירות מעולים אבל זה לא ממש מצליח לצאת החוצה, כדאי מאוד להכיר את ברנדוויז, משרד מיתוג מוביל מאז 1995, עם מעל 25 שנות ניסיון. אנחנו גאים לספק ללקוחותינו שירות מיתוג מא’ ועד ת’, הכולל מחקר, בחינת השוק והמתחרים, הגדרת הערכים והחזון וכתוצרה מכך מיתוג בולט, יפייפה והכי חשוב – שיביא תוצאות.

בברנדוויז פיתחנו שיטה ייחודית ומוכחת לעולמות הדיגיטל, הכוללת אסטרטגיה שיווקית שנתית הפועל בכל הזירות. הגיע הזמן שתשאירו אבק למתחרים שלכם ואנחנו בברנדוויז יודעים בדיוק איך לעשות את זה.

לסיכום
מיתוג עסקי הוא הרבה יותר מלוגו, או קמפיין בפייסבוק. מיתוג הוא מחקר, חשיבה, ערכים וחזון. המיתוג צריך לשרת את העסק לטווח הארוך, ליצור נחשקות בקרב קהלי היעד, להתעלות על המתחרים ולסייע למותג להגיע לתוצאות. במאמר כתבנו את כל השלבים בתהליך המיתוג וגם, מתי ממש כדאי להתחיל במיתוג מחדש.

כתבות נוספות

כתבות נוספות

כתבות אחרונות

קורס קונדיטוריה ובישול – כל מה שצריך לדעת לפני שנרשמים

בעולם הקולינריה, מקצועות הקונדיטוריה והבישול זוכים להערכה רבה ולביקוש גבוה. רבים חולמים להפוך את התשוקה שלהם לאפייה ולבישול למקצוע של ממש, ולשם כך, קורס...

המדריך המלא למלטה: אטרקציות ויעדים מובחרים באי הים תיכוני המהמם

מלטה, האי הקסום במרכז הים התיכון, היא יעד אולטימטיבי לחופשות זריזות בסגנון קפיצה לסופ"ש, אבל לא רק. כשהיא במרחק 3 שעות וחצי טיסה מישראל...

קורס בישול: הדרך שלכם להפוך לאמן קולינרי

בעידן שבו אוכל הוא הרבה יותר מהכרח – אלא חוויה, אמנות ואפילו דרך לביטוי אישי – קורסי בישול הופכים לפופולריים מתמיד. בין אם יש...
spot_img
אני מאשר קבלת שיחות טלפון שיווקיות מאת המפרסם